MEDITACE
Videa:
Jak začít s meditací, aby nám to neuškodilo? Je třeba znát nějaká určitá pravidla? Přednáška Společenství Josefa Zezulky s jeho vzdělávacím systémem Duchovní univerzitou Bytí – Praha 24. 9. 2021
Co je to meditace? A na jakém stupni musí člověk být aby již mohl meditovat? Přednáška Duchovní univerzity Bytí – Praha 19. 12. 2020
Jak zkvalitnit a prohloubit meditaci? Autorské čtení a beseda s Tomášem Pfeifferem v rámci knižního veletrhu Lysá nad Labem 6. 9. 2015
Jak se dostat do kontaktu se svou vnitřní bytostí, abychom byli tím, kdo skutečně jsme? Lze to jen cestou meditace? Přednáška Duchovní univerzity Bytí – Praha 25. 5. 2015
Kazatel, kněz nebo roznašeč ve Společenství Josefa Zezulky? Do jaké míry je potřeba schopnost meditace? Přednáška Duchovní univerzity Bytí – Praha 11. 5. 2015
Názor na společné meditace (velká meditace na slunovrat) Přednáška Společenství Josefa Zezulky s jeho vzdělávacím systémem Duchovní univerzitou Bytí – Praha 22. 6. 2018
Jaký je Váš názor na sloučení meditace a modlitby ve jménu probuzení kritického množství lidí pro očistný proces lidstva? Přednáška Duchovní univerzity Bytí – Praha 9. 12. 2013
Jak začít s meditací, aby nám to neuškodilo? Je třeba znát nějaká určitá pravidla?
Přednáška Společenství Josefa Zezulky s jeho vzdělávacím systémem Duchovní univerzitou Bytí – Praha 24. 9. 2021
No, samozřejmě. Není na světě to konání, které - pokud to není konání tedy blázna - by nevycházelo ze samé podstaty dané oblasti. Logicky tedy i meditace jako taková samozřejmě bude mít celou rovinu jako těch škál, úrovní a bude mít v sobě zakomponován jak prospěch, tak i nebezpečí. Když něco děláme špatně, zpravidla to špatně skončí. Když něco děláme dobře, může to být lepší, a pak ještě - a to je zvláštní - vždycky záleží na tom, jak jsme schopni dosáhnout, což platí i pro to zlo i pro to dobro. To, co se říká o meditaci, bych já osobně z velkého procenta nechápal jako meditaci, často jako autosugestivní proces nebo určitá forma v tomto časoprostoru se ladit k nějaké myšlence či jinak. Kdybyste měli možnost cestovat po světě, byli jste tišší v sobě a mohli jste pozorovat, to byste uviděli, že lidé v celém světě a někde zvlášť naplňovali tu cestu, aniž bychom ji popisovali úplně pregnantně, ale důležité je, že ta cesta vyústí v podobný výsledek. Zatím nejvyšší cestu k meditaci po všech těch letech jsem nalezl u Zezulky. Proto také dnes tuto meditaci přednáším. Moje první meditace byla se Šrí Ramana Maharišim a byla úspěšná, a přesto jsem se musel vrátit na začátek a znovu tu cestu opakovat. Meditaci nelze přednášet v nepravý čas. V každé části životů máme určitý úkol a snažit se předbíhat vede ke zlomeným nohám. Bytost musí napřed získat určité penzum zkušeností, určité vyzrálosti, a potom je naděje, že kdyby mohla a chtěla, že začne ten pokrok. Čili napřed musíte vyřešit hodně otázek. A zase ne, protože vám to někdo říká - jako Zezulka nebo já -, ale protože to vyřešíte čistě, tedy sami, "padni komu padni". Z toho plynou určité důsledky. To, co se lidem hrozně nelíbí, je to, co na ně to klade za podmínky. Nastoupit na cestu té meditace, která je tady zmiňována - no nesmíte ničit. Nesmíte ničit sebe, zbytečně druhé. Nebudete tady popíjet ani kouřit. No, tu "mariánu" taky ne. Nebudete vraždit, protože nemusíte a nejste k tomu, ale proč, to si musíte vymyslet. Ne, že to říkám já. Musíte si to promyslet, ověřit a teprv potom udělat rozhodnutí. Já osobně mám jistotu, protože jsem tím procesem prošel a měl nějaký výsledek. Je to můj výsledek. Ale chcete-li jít touto cestou, musíte i vy ten proces vykonat. Dobře, jste očištěni od toho, co vás nejvíc brzdí, to je negace vůči sobě i negace vůči světu. A proč a jak - to ten, kdo to nepochopí, bude mluvit o tom, že je to sektářský požadavek a tak dále. Nikoliv, jezte si, co chcete. Ale ptáte-li se po tom, zda můžete nastoupit tuto cestu, kterou nikde nenajdete - nikde není psáno. Přesto ji i tak mnozí nacházejí. Někdy bolestně. Když potkám duchovního, který se ke mně přiblíží v tom Tibetu, a je to někdo víc než pouhý herec, tak je to vidět. Nedá se to schovat. Ano, ten člověk našel cestu i k té meditaci. A pak tady budete mít mnoho ezoterních škol a úžasných velkých. A zase vy budete muset umět poznat. Zkušenost praví, že člověk se většinou velmi rád nechává opíjet rohlíkem, protože ten rohlík s sebou nese vždycky podobný náboj: "Jsi úžasný, jsi prostě... a tak dále. Jsi duchovní až na půdu nebo zase zisk. Naučíme tě za krátkou dobu, nějaký ten letáček. Přátelé, tohle je na životy. To se nedá přejít za čtrnáctidenní kurz. K meditaci skutečné se můžete dostat i při velkém nadání zhruba ne dříve než za rok nebo dva, ale většinou to trvá spíše desetiletí. Znovu - autosugesce není meditací. Proč to jde tak ztěžka? Protože jsme jen obyčejní lidé. Máme svoje přednosti i svoje chyby, a abychom mohli nastoupit do toho velechrámu existence, tak se musíme jakoby přiladit. Tak vyrovnáváme svoje vnitřní vlastnosti, a to je na dlouhé povídání, a není to pro veřejnost. Když to dokážeme a jsme na konci první fáze, tak teprve potom můžeme vnořit svoji mysl do velké "Pravdy". Před tím přemýšlíme - dlouho, analyzujeme. Když to máme "přemektané", tak vnoříme tu mysl do té "Pravdy", a když se vracíme zpět mezi nás, tak víme o té věci mnohonásobně více, než předtím, aniž bychom se učili, někoho poslouchali či jinak. Čili vaše mysl se sjednotí s velkou "Pravdou" a velká "Pravda" je vybíravá, víte? Takže napřed musíte najít klíč. Když ten klíč najdete, tak ho musíte umět použít, a když ho použijete, tak potom můžete vstoupit. To je jen první díl. Od toho okamžiku začínáte další etapu svého života. No, a co ti ostatní si myslí, to nechte jim. Oni ve své době přijdou na totéž, protože přírodní zákon je přírodní zákon, a ne "cochcárna". A je-li to skutečný duchovní mistr a učitel, tak vás neučí nějaké své vlastní téze, ale učí vás pravdu světa. A ta sama má svoji formu a tvar, tedy určuje vlastně, co je možné a co ne, i když není jen jedna cesta - logicky, je mnoho způsobů, jak dosahovat cíle nebo také, jak ho nedosahovat - to je druhá pravda. Čili on ten svět je vlastně krásný, protože vám dovoluje se realizovat všemi směry. Ale úplně bezhraničně taky ne, to je pravda. Ptáte se mě - žáka Šrí Ramana Maharišiho a Zezulky. Moje odpověď zní tedy: "Napřed přemýšlejte, hledejte. Až budete mít dojem, že jste promysleli základní věci, pak přijďte a začne proces. Až ho ukončíte - ten poslední díl trvá nejméně rok - až ho ukončíte, budete schopni meditovat." Je tu mnoho odstínů. Někdy k vám vstupují ve vašem vědomí jiné entity, než jste vy. To je to nadání a tak dále, Tesla třeba. Vzpomínáte? Jindy jste to vy. Čili i tu je dualita. Někdy můžete získat poznání tak, že je vám indukováno. Jindy sami vy jste středem toho poznání. No, jak je třeba.
TÉMATA: 1 | 1. stupeň DUB | 5 | 5G | A | Alergie | Astrologie | Atlantida | B | Biotronika | C | Celibát | D | Duch | Duchovní obřad | E | Elektrosmog | C | Chemoterapie | J | Jasnovidnost | K | Kalijuga | Koronavirus | L | Lemurie | M | Meditace | Modlitba | O | Osud | P | Palmové listy | Převtělování | Přinašeč | R | Rakovina | Reinkarnace | Roztroušená skleróza | S | Smysl života | Společenství Josefa Zezulky | Starlink | Stres | Š | Šungit | T | TCIM | Turínské plátno | V | Vědomí | Vegetariánství | Vesmír | Z | Zákon odrazu (karma) | Zezulka, Josef
|